poprawiamy jakość życia Zgodnie z prawem
Polska sprawdź legalność naszej apteki w rejestrze aptek
wartość koszyka: 0 pln ; ; dostawa od 6 pln, do darmowej brakuje 300 pln
FINALIZUJ ZAMÓWIENIE
  cena ilość wartość rabat
dostawa od 6 pln, do darmowej brakuje 300 pln
do zapłaty 0 pln

Leki i suplementy dla dzieci i młodzieży w wieku szkolnym

(124)

Dobre leki i suplementy dla dzieci w wieku szkolnym w aptece

Witaminy i minerały są potrzebne do właściwego działania organizmu w każdym wieku, lecz w czasie dojrzewania ich deficyty mogą mieć zwłaszcza niebezpieczne skutki. Najskuteczniejszym sposobem na zapewnienie nastolatkowi wszystkich ważnych dla jego rozwoju witamin jest odpowiednia, zbilansowana dieta. Nieraz zachodzi jednakże konieczność uzupełnienia niedoboru witamin suplementami dedykowanymi dla młodych ludzi w czasie zwiększonego wzrostu.
Jakie witaminy mają największy wpływ na rozwój nastolatka?
Wyróżnia się dwa typy witamin: rozpuszczalne w tłuszczach czy w wodzie. W tłuszczach rozpuszczają się witaminy: A, D, E oraz K, podczas kiedy witaminy z grupy B oraz witamina C rozpuszczają się w wodzie. Organizm człowieka potrafi przechowywać witaminy rozpuszczalne w tłuszczach, lecz witaminy rozpuszczalne w wodzie są eliminowane z ciała podczas oddawania moczu. Zapotrzebowanie na te witaminy jest różnorodne u nastolatków obu płci, przy czym chłopcy wymagają zazwyczaj więcej witamin od dziewcząt. Każdego dnia nastoletni chłopiec winien zjeść blisko 900 mcg witaminy A, 75 mg witaminy C, 10 mcg witaminy Di 15 mg witaminy E. Tymczasem nastoletnia dziewczyna winna codziennie przyjąć blisko 700 mcg witaminy A, 65 mg witaminy C, 10 mcg witaminy D i 15 mg witaminy E. Witamina A jest potrzebna w przebiegu rozwoju oraz rozwoju komórek, i również dla zachowania zdrowej skóry. Jest zwłaszcza ważna dla właściwego działania narządu wzroku oraz pomaga lepiej widzieć w ciemności. Dodatkowo czynnie wspomaga system immunologiczny. Do jej dobrych źródeł należą: wątróbka, ryby, słodkie kartofle, jarmuż, kapusta, czerwona papryka, marchew, szpinak. Witamina C ma ważne znaczenie dla pracy mózgu oraz przyswajania minerałów (wapnia oraz żelaza). Kwas askorbinowy oddziałuje pozytywnie na kości, mięśnie, skórę, naczynia krwionośne, system nerwowy, i na dodatek wspomaga odporność, żeby organizm mógł efektywniej bronić się przed chorobami. Istnieje cała lista powodów, dla których należałoby zadbać o właściwą podaż witaminy C w diecie dziecka. Gdy w jego codziennym jadłospisie odnajdzie się parę porcji warzyw oraz owoców, nie powinno mu jej zabraknąć. Dużo kwasu askorbinowego kryje się w cytrusach, truskawkach, kiwi, pomidorach, brokułach, czerwonej papryce, pietruszce. Witamina D wzmacnia kości. Witamina D jest istotna dla dzieci w dowolnym wieku gdyż gwarantuje odpowiedni rozwój szkieletu przez cały czas dojrzewania oraz oddziałuje pozytywnie na stan zębów. Dodatkowo badania dowiodły, iż może hamować rozwój poszczególnych dolegliwości autoimmunologicznych, w tym cukrzycy typu 1. Ważną funkcję odgrywa także witamina E, jaka zabezpiecza komórki przed zniszczeniem. Nie należy również zapominać o witaminach z grupy B, jakie przyczyniają się do właściwego rozwoju oraz wzrostu komórek.

Kiedy sięgnąć po suplementy diety?

Gdy nastolatek je produkty z rozmaitych grup żywieniowych, wykorzystywanie środków witaminowych najprawdopodobniej jest niepotrzebne. Jeśli jednakże młody człowiek stosuje dietę, jaka zakłada rezygnację z pewnych produktów, suplementacja jest zazwyczaj potrzebna. Nastolatki, jakie są na diecie wegetariańskiej czy wegańskiej są narażone na deficyty witaminy B12. Witamina ta znajduje się jednakże także w produktach roślinnych, więc nie ma konieczności łykania pastylek w celu uniknięcia jej deficytu. Wystarczy włączyć do jadłospisu nastolatka nabiał, jajka oraz płatki śniadaniowe uzupełnione o witaminy z grupy B. Produkty pochodzenia zwierzęcego są bogate również w minerały, szczególnie w żelazo oraz cynk. Ich potencjalne deficyty młodzi wegetarianie mogą uzupełniać za pomocą suplementów diety czy zielonych liściastych warzyw, orzechów oraz ziaren. Preparaty witaminowe są ważne w stanach zmniejszenia odporności– na wiosnę wielu nastolatków zmaga się z obniżeniem odporności, więc należałoby wzmocnić ochronę organizmu przed bakteriami oraz drobnoustrojami. Należy jednakże pamiętać, iż odpowiednią metodą dostarczania witamin do organizmu jest wzbogacona dieta obfitująca w owoce oraz warzywa. Należałoby zadać sobie odrobinę wysiłku oraz zachęcać nastolatka do właściwego odżywiania – suplementy diety nie mogą się równać z naturalnymi produktami.
DOSTAWAod 6 zł
WYSYŁKAW CIĄGU 24h
WYSYŁKIZAGRANICZNEzawsze 59 zł
4.000PRODUKTÓW