poprawiamy jakość życia Zgodnie z prawem
Polska sprawdź legalność naszej apteki w rejestrze aptek
zezwolenie na prowadzenie apteki
wartość koszyka: 0 pln ; dostawa od 5 pln, do darmowej brakuje 300 pln
FINALIZUJ ZAMÓWIENIE
  cena ilość wartość rabat usuń
dostawa od 5 pln, do darmowej brakuje 300 pln
suma: 0 pln
kod promocyjny
OK
FINALIZUJ ZAMÓWIENIE

Witaminy, Minerały

(317)

Witaminy, minerały, suplementy diety w aptece internetowej

Dieta każdego z nas powinna być bogata we wszelkie składniki odżywcze, a więc między innymi witaminy i minerały, których nie może w niej zabraknąć. Są one nam bowiem niezbędne do normalnego funkcjonowania. Są też podstawą zdrowia, wigoru i aktywności fizycznej. Najwięcej witamin i minerałów znajduje się w owocach i warzywach, choć poza nimi także w rybach i mięsie. Najlepiej, jeśli do organizmu są one dostarczane w postaci naturalnej. Mimo wszystko zdarzyć się jednak może, że niezbędna będzie ich suplementacja dostępnymi w aptekach preparatami. O jakich witaminach i minerałach musimy pamiętać w pierwszej kolejności?

Witaminy

W przypadku witamin przede wszystkim pamiętać trzeba o witaminach C i E. Te pierwsze znajdują się w owocach cytrusowych, ananasach, czarnej porzeczce, truskawkach, jagodach, melonach, pomidorach, ziemniakach, kapuście, brukselce, zielonych warzywach, zielonym groszku, słodkiej papryce czy rzodkiewce i cebuli. Źródłem witaminy E są z kolei oleje roślinne, podroby, masło i produkty mleczne, żółtka jaj, pełnoziarniste produkty zbożowe, rośliny strączkowe, soja, zielone warzywa, orzechy i nasiona. Istotne są oczywiście też pozostałe witaminy, w tym witamina D czy K.

Makroelementy i mikroelementy

Biorąc natomiast pod uwagę inne składniki mineralne, to podzielić możemy je na makroelementy i mikroelementy. Do tych pierwszych zaliczamy wapń, fosfor, magnez, sód, potas, chlor, siarkę oraz żelazo. Mikroelementy to z kolei selen, molibden, chrom, cynk, miedź, mangan, jod, fluor, kobalt. Pamiętać należy, że nie tylko ich niedobór może być szkodliwy dla naszego organizmu. Odpowiednia ich ilość jest niezbędna do normalnego funkcjonowania, ale już nadmiar może być toksyczny.

Żelazo

Jednym z najważniejszych składników mineralnych jest żelazo wschodzące w skład enzymów oksydoredukcyjnych i hemoglobiny. Jego niedobór może powodować niedokrwistość. Najwięcej żelaza znajduje się w żółtkach jaj, rybach, podrobach, ciemnym pieczywie, grubych kaszach, warzywach strączkowych, szpinaku i liściach pokrzywy.

Miedź

Miedź z kolei tworzy enzymy odpowiadające za produkcję hemoglobiny i chlorofilu, a największe jej źródła to podroby, ryby, orzechy, całe ziarna zbóż i rodzynki.

Jod i krzem

Jod natomiast tworzy hormony tarczycy, a jego brak jest powodem jej niedoczynności. Najwięcej jodu znajdziemy w glebie, wodzie, powietrzu oraz w produktach żywnościowych. Warto posłużyć się także jodowaną solą kuchenną. Krzem to pierwiastek antyrakowy znajdujący się w skrzypie, pokrzywie, podbiale i burakach.
Cynk
Cynk wspomaga czynności ośrodkowego układu nerwowego czy gruczołów płciowych i jest niezbędny do gojenia się ran. Jego źródła to woda, ziemniaki, ziarna pszenicy, kukurydza, kakao i podroby.
Selen
Selen chroni przed uszkodzeniem wątroby, ale zwiększa też odporność organizmu na promienie jonizujące i przyspiesza reakcje enzymatyczne. Znajduje się on w kukurydzy, jęczmieniu, soi, rybach morskich, jajach i mleku. Jeśli nasza dieta jest uboga w witaminy czy składniki mineralne, warto wspomóc się suplementami. Kompletnym produktem jest suplement Centrum zawierający wszystkie niezbędne w naszym organizmie witaminy i minerały.
DOSTAWAod 5 zł
WYSYŁKAW CIĄGU 24h
WYSYŁKIZAGRANICZNEza 35 zł
PONAD3.000PRODUKTÓW