poprawiamy jakość życia Zgodnie z prawem
Polska sprawdź legalność naszej apteki w rejestrze aptek
wartość koszyka: 0 pln ; ; dostawa od 8 pln, do darmowej brakuje 300 pln
FINALIZUJ ZAMÓWIENIE
  cena ilość wartość rabat
dostawa od 8 pln, do darmowej brakuje 300 pln
do zapłaty 0 pln

leki i suplementy - układ pokarmowy

(329 produktów)

Suplementy na zdrowy układ pokarmowy w aptece

Układ pokarmowy to miejsce gdzie pożywienie przyjmowane do naszego ciała z zewnątrz przetwarzane jest na budulec naszego ciała oraz na naszą życiową siłę. O tym czy układ ten działa odpowiednio decydują dwa przeważające elementy: jakość naszego jedzenia i możliwości trawienne naszego układu pokarmowego. Niezwykle wielokrotnie jednak układ pokarmowy szwankuje, a w konsekwencji dochodzi do problemów z trawieniem. Dynamika trawienna ciała obraca się w przeciągu życia, w przeciągu roku oraz w przeciągu dnia, w znacznym stopniu zależy także od naszej aktualnej kondycji. Żołądek fatalnie trawi w okresie intensywnego stresu co czujemy jako zaciśnięcie żołądka. W przebiegu większości dolegliwości także nie mamy apetytu. Jest to moment gdy ciało skupione jest na odmiennych zadaniach aniżeli trawienie posiłku, ponieważ całą swą energię kieruje na powrót do zdrowia. Należałoby zdawać sobie sprawę z tych procesów, aby dobrze się odżywiać. Podstawowe reguły żywienia się, dające maximum siły: jedz to co rośnie, jedz gotowane oraz surowe pokarmy, unikaj opiekania oraz mrożenia, przyprawiaj dużo ziołami, pij świetnej jakości wodę przed posiłkami, jedz duże śniadanie, umiarkowany obiad oraz małą kolację. Nie oznacza to, iż masz odmawiać sobie własnych ukochanych, „niezdrowych” smakołyków czy zwyczajów. Kluczem jest umiar i proporcja. Gdy niewielkie odstępstwa od zdrowego odżywiania nie przekroczą 5% Twojej diety, nie zaszkodzą Ci. Czy wiesz, iż w układzie pokarmowym żyje do paru kilogramów bakterii, jakie biorą aktywny udział w trawieniu pokarmu, produkcji niezbędnych nam witamin, enzymów, przeciwciał odpowiedzialnych za wytrzymałość organizmu?

Jak prawidłowo usprawnić trawienie?

Możesz naturalnie wesprzeć trawienie (zmniejszyć czy zapobiec przykrym chorobom, czy polepszyć sam mechanizm trawienia posiłków) na parę sposobów. Przede wszystkim pamiętaj o systematycznym jedzeniu pokarmów - spożywaj regularnie, za to mniejsze porcje. Pamiętaj także o dokładnym przeżuwaniu kęsów pokarmu! Zadbaj o delikatną dietę, unikaj za to tłustych, ciężkostrawnych potraw, dużych ilości słodyczy lub fast - foodów. Możesz postawić także na zioła oraz domowe sposoby, jakie pomogą zniwelować przykre dolegliwości: na zaparcia, na wzdęcia, na niestrawność, na wątrobę.

Co jeszcze wspiera trawienie?

Gdy z jakiegokolwiek powodu nie możesz zadbać o naturalne sposoby na poprawę trawienia, możesz skorzystać z działania pastylek, herbatek oraz ekstraktów ziół dostępnych bez recepty w aptekach oraz drogeriach. Pamiętaj jednakże, iż środki te to doraźny sposób konfrontacji z chorobami układu pokarmowego. Gdy kłopoty trawienne powtarzają się (czy stają się jeszcze większe), skonsultuj się z lekarzem pierwszego kontaktu czy internistą. Pamiętaj także, iż środki też nie są środkami odchudzającymi! Zbytnie wykorzystywanie poniektórych z nich może doprowadzać do przykrych konsekwencji zdrowotnych. Gdy zatem chcesz zrzucić parę kilogramów, skorzystaj z normalnych, zdrowych sposobów na poprawę przemiany materii.
Błonnik
Dieta na trawienie winna opływać w artykuły bogate w błonnik, jaki poprawia funkcję układu pokarmowego, zapewnia poczucie sytości oraz przyspiesza perystaltykę jelit. Codzienne zapotrzebowanie na błonnik sięga od 20 do 40 g. Ogromne ilości owej substancji znajdują się w warzywach, owocach, orzechach, nasionach i produktach zbożowych (kaszach, pieczywie razowym, otrębach, płatkach owsianych). Gdy wielokrotnie zdarzają ci się bóle brzucha oraz pozostałe dolegliwości trawienne, staraj się spożywać jak najwięcej produktów zawierających błonnik. Pamiętaj o tym, żeby wypijać co najmniej 2 l wody, gdyż przy mniejszej ilości płynów błonnik może spowodować zaparcia.
Probiotyki
Flora bakteryjna jelit odpowiada za właściwe działanie układu pokarmowego i oddziałuje na odporność. Probiotyki zawierają dobre bakterie, jakie pomagają zmniejszać dolegliwości trawienne. Przydatne bakterie znajdują się w jogurcie naturalnym, kefirze, kiszonej kapuście, kiszonych ogórkach, i również modnych ostatnio egzotycznych artykułach, takich jak kombucha lub grzybek tybetański. Można także zakupić artykuły zawierające probiotyki w aptece.
DOSTAWAod 8 zł
WYSYŁKAW CIĄGU 24h
WYSYŁKIZAGRANICZNE za 59 zł
4.000PRODUKTÓW