poprawiamy jakość życia Zgodnie z prawem
Polska sprawdź legalność naszej apteki w rejestrze aptek
wartość koszyka: 0 pln ; ; dostawa od 6 pln, do darmowej brakuje 300 pln
FINALIZUJ ZAMÓWIENIE
  cena ilość wartość rabat
dostawa od 6 pln, do darmowej brakuje 300 pln
do zapłaty 0 pln

suplementy dla seniorów

(118)

Suplementy dla seniorów w aptece internetowej

Seniorzy stanowią prawdopodobnie największe skupienie przychodów dla spółek farmaceutycznych seryjnie produkujących wszelkiej maści leki. Nie ma w tym nic dziwnego, w końcu jesień życia to okres, gdy określone systemy życiowe podlegają destabilizacji, i pragnąc przywrócić wszystko do porządku, należy czasami użyć plastra, choć w wypadku kłopotów z wątrobą lub sercem właściwszym wyborem będą tabletki. Leki mają za zadanie przywrócić pracę organizmu do normy, po tym, kiedy ta została wytrącona przez chorobę. Jest jednakże inny typ pigułek, jakie nie mają takiego potencjału korekcyjnego, mogą za to zabezpieczać organizm przed powstaniem chorób – suplementy! Już wielu seniorów odkryło, iż czasami bardziej korzystne jest dbanie o zdrowie oraz profilaktyka aniżeli nakładanie „plastra” na każdą dolegliwość.
Witamina B12
Witamina B12 jest zwłaszcza istotna ze względu na zastosowanie jej w produkcji tworzenia czerwonych krwinek i DNA, wspomaga również prawidłowe działanie układu nerwowego. Dlaczego seniorzy winni zwrócić na nią wyjątkową uwagę? Gdyż z biegiem lat powszechne jest tworzenie niedoboru owej witaminy w organizmie. Wynika to z atrofii jelit, więc ich stopniowego rozkładu, przez co układ trawienny starszego człowieka traci umiejętność skutecznego zdobywania witaminy B12 z jedzenia, w efekcie jej absorpcja jest zdecydowanie zmniejszona. Do symptomów deficytu witaminy B12 zalicza się objawy niedokrwistości, na przykład przemęczenie, brak siły, zmniejszony apetyt oraz słabość mięśniową. Witaminę B12 odnajdziemy prawie tylko w produktach zwierzęcych, takich jak mięso, jajka lub ryby, choć w tym wypadku polecana jest suplementacja dawkami w przedziale od 25 do 100 mcg dziennie.
Witamina D
Witamina D jest powszechnie znana jako „słoneczna” witamina, gdyż nasza skóra w kontakcie z promieniami UV inicjuje konwersję 7-dehydrocholesterolu do prewitaminy D3, jaka w końcu podlega izomeryzacji oraz staje się witaminą D3. Stały kontakt z promieniami słonecznymi oraz utrzymanie witaminy D na właściwym poziomie są istotne, gdyż ma ona wpływ na niezwykle wielu innych tkanek w naszym organizmie, m.in. kości, serce, umysł oraz mięśnie. Co interesujące, czujniki witaminy D znajdują się również w jelitach, gdzie wpływają na białka odpowiadające za transport wapnia do krwiobiegu. Jest to zwłaszcza istotne dla seniorów narażonych na osteoporozę, więc nadmierną stratę wapnia z kości. Korzyści zachowania prawidłowego stężania witaminy D są niezliczone! Jednakże czy nie starczy właściwie poleżeć codziennie godzinę na nasłonecznionym leżaku? W wypadku osób starszych może to być niewystarczające. Szczegółowe badania naukowe wskazują, iż u takich osób produkcja witaminy D pochodząca z kontaktu z promieniami UV jest zdecydowanie obniżona. W przybliżeniu jest czterokrotnie niższa aniżeli u osób młodych. Witaminę D odnajdziemy w poniektórych produktach spożywczych, jednakże zazwyczaj zawierają one jej za mało, aby uzupełnić deficyty. Poleca się suplementację dawkami od 2000 do 5000 IU.
Omega-3
Utarło się przeświadczenie, iż osoby starsze powinny uważać na konsumpcję tłuszczy w diecie. Być może jest to prawda, kiedy mówi się o tłuszczach nasyconych, zwłaszcza pochodzących z głębokiego smażenia, jednakże mówiąc o tłuszczach z rodziny omega-3, zawsze należy stawiać na ich częstą konsumpcję. Badania epidemiologiczne wskazują, iż znaczne spożycie tychże kwasów tłuszczowych gwarantuje ochronę przed wieloma dolegliwościami, pośród jakich można wyróżnić cukrzycę, arteriosklerozę oraz utratę pamięci. Kwasy tłuszczowe omega-3 można dostarczać z dietą. Odnajdziemy je jednakże prawie wyłącznie w tłustych rybach morskich. Gdyż mało osób spożywa ich odpowiednio dużo, poleca się suplementację w wielkości 1-3 gram dziennie.
Wapń
Wapń wykonywa mnóstwo ważnych ról w organizmie człowieka, jednakże ową zasługującą na wyróżnienie jest budowa oraz wspieranie mocnych kości. Niestety, badania wskazują, iż w miarę starzenia dostarczamy coraz mniej wapnia w diecie.
Magnez
Magnez odgrywa ważną funkcję w blisko 300 rozmaitych mechanizmach fizjologicznych. Właściwa podaż tego składnika mineralnego gwarantuje odpowiednią pracę układu immunologicznego, i również dba o zdrowie serca oraz kości.
DOSTAWAod 6 zł
WYSYŁKAW CIĄGU 24h
WYSYŁKIZAGRANICZNEzawsze 59 zł
4.000PRODUKTÓW